T.C.
ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ
DİPLOMA, SERTİFİKA ve DİĞER İLGİLİ BELGELERİN
DÜZENLENMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE
(Senato Tarihi:18.01.2018; Senato Sayısı: 2018/01-9)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu yönergenin amacı; Şırnak Üniversitesi’nde önlisans, lisans, lisansüstü, çift anadal veya yan dal eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler için hazırlanacak olan geçici mezuniyet belgesi, diploma, diploma eki, yan dal sertifikası ile diploma defterinin düzenlenmesi ve şekli ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönerge; Şırnak Üniversitesi’nde önlisans, lisans, lisansüstü, çift anadal veya yan dal eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrenciler, geçici mezuniyet belgesi, diploma, diploma eki, yan dal sertifikası ile diploma defterinin düzenlenmesi ve şekli ile ilgili usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönerge; Şırnak Üniversitesi’nin Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ile Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen;
a) Logo : Şırnak Üniversitesi Logosunu,
b) Yönetmelik : Şırnak Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğini,
c) Senato : Şırnak Üniversitesi Senatosunu,
d) Rektör : Şırnak Üniversitesi Rektörünü,
e) Üniversite : Şırnak Üniversitesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Diplomalar, Sertifika ve Belgeler
Diplomalar
MADDE 5- (1) Önlisans programlarından mezun olan öğrencilere önlisans diploması verilir
(2) Fakülte ve yüksekokul lisans programlarından mezun olan öğrencilere lisans diploması verilir. Mezun olduğu anadal dışında çift anadal programını başarı ile tamamlayan öğrencilere de ikinci lisans diploması verilir.
(3) Enstitülerdeki yüksek lisans programlarını tamamlayan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
(4) Fakülte ve yüksekokul lisans programlarının ilk dört yarıyılındaki bütün derslerinden başarılı olan, ancak öğrenim gördükleri programları tamamlamayan veya tamamlayamayan öğrencilere talep etmeleri durumunda, 18/03/1989 tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Önlisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik” uyarınca Üniversiteden ilişiğini kesmek kaydıyla önlisans diploması verilebilir.
Sertifika ve belgeler
MADDE 6- (1) Kayıtlı olduğu yan dal programındaki bütün dersleri başarıyla tamamlayan öğrenciler ile kayıtlı olduğu çift anadal programını tamamlayamayan veya tamamlamadan bu programdan ilişiğini kestirmek isteyen öğrencilere, başarmış oldukları çift anadal programındaki derslerin, yan dal programındaki asgari krediyi sağlaması halinde, yan dal sertifikası verilir.
(2) Önlisans ve Lisans programlarından mezun olan ve ağırlıklı not ortalaması 85-89 olan öğrencilerin Mezuniyet Transkript Belgelerinde onur öğrencisidir, 90-100 olan öğrencilerin ise Mezuniyet Transkript Belgelerinde yüksek onur öğrencisidir yazılır.
Geçici mezuniyet belgesi
MADDE 7- (1) Diploması henüz düzenlenmemiş mezunlara, şekli ve içeriği Rektörlük tarafından belirlenen geçici mezuniyet belgesi verilir.
(2) Geçici mezuniyet belgesinin sağ alt köşesi, ilgili Dekan/Müdür tarafından imzalanır ve mühürlenir.
(3) Geçici mezuniyet belgesi almış olan öğrenciler bu belgeleri iade etmedikleri takdirde kendilerine diploma verilmez.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Diplomada ile ilgili bilgiler
Diplomada yer alan bilgiler
MADDE 8- (1) Diplomada aşağıdaki bilgiler yar alır ve şekli Senato tarafından belirlenir.
a) Diplomanın ön yüzünde;
1) Üniversitenin logosu ve adı,
2) Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul adı,
3) Diploma numarası,
4) Diploma Türü (Önlisans/Lisans/Tezli Yüksek Lisans),
5) Öğrencinin adı ve soyadı,
6) Bölüm/Anabilim Dalı/Program adı ve diploma metni,
7) Mezuniyet tarihi,
8) Diplomanın sol alt köşesinde ilgili Dekanın/Müdürün, sağ alt köşesinde Rektörün unvanı, adı, soyadı ve imzası yer alır.
9) Diplomanın sağ üst köşesine gelecek şekilde soğuk damga basılır.
b) Diplomanın arka yüzünde;
1) Öğrenci numarası,
2) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası/Yabancı Uyruklular için Pasaport Numarası,
3) Öğrencinin Nüfus Kimlik Bilgileri
4) Diploma düzenleme tarihi,
5) Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Sekreterinin imzası,
6) Şırnak Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Dairesi Başkanının imzası yer alır.
(2) Önlisans/Lisans öğrencilerin mezuniyet tarihi; öğrenim gördükleri bölüm/programların koşullarını yerine getirerek mezuniyet hakkı kazandıkları tarihtir.
(3) Tezli yüksek lisans programlarında kayıtlı öğrencilerin mezuniyet tarihi; tezin sınav jüri komisyonu tarafından onaylandığı tarihtir.
(4) Diplomalar, ilgili öğrencinin danışmanı tarafından onaylandıktan sonra ilgili Enstitü/ Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu tarafından bastırılır.
(5) Diplomalar, görevdeki Rektör, Dekan/Müdür, Daire Başkanı ve Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Sekreteri tarafından imzalanır.
(6) Diploma basımında hata yapıldığında, diploma yeniden düzenlenerek Rektörlük onayına sunulur. Yeni düzenlenen diplomada yapılan düzeltmeler diploma defterinde de yapılır.
Diplomada yer almayacak bilgiler
MADDE 9- (1) Çift anadal programlarından mezun olanların diplomalarında, çift anadal programlarından mezun oldukları belirtilmez. Bu bilgi, öğrenci transkriptinde yer alır.
(2) Diplomada unvan yer almaz.
Diploma ve sertifika numarası
MADDE 10- (1) Diploma ve sertifika numaralarının ilk iki rakamı mezuniyet yılı, sonraki 2 rakam akademik birimi, sonraki 2 rakam bölüm/programı ve son 4 rakamı sıra numarasını belirtir. (Örnek: Diploma No: 1702010001)
(2) Diploma ve sertifika numaraları her yıl 0001’den başlatılarak verilir.
Diploma dili
MADDE 11- (1) Diploma Türkçe olarak düzenlenir.
Diploma eki
MADDE 12- (1) Kayıtlı oldukları programları başarıyla tamamlayarak diploma almaya hak kazanan öğrencilere diplomalarına ek olarak, formatı Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış diploma eki verilir.
(2) Diploma eki, Öğrenci İşleri Daire Başkanı tarafından imzalanır ve mühürlenir.
Diploma defteri
MADDE 13- (1) Diploma defterinin sağ sayfasında mezun öğrencinin aşağıda yazılı bilgileribulunur;
a) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası/Yabancı Uyruklular için Pasaport Numarası,
b) Adı ve Soyadı,
c) Baba Adı,
ç) Ana Adı,
d) Doğum Yeri,
e) Doğum Tarihi,
f) Bölümü,
g) Öğrenci Numarası
ğ) Ana Bilim Dalı,
h) Kayıt Tarihi,
ı) Mezuniyet Dönemi
i) Mezuniyet Tarihi,
j) Diploma Düzenleme Tarihi,
k) Diploma Derecesi
l) Diploma Numarası,
m)Kayıt Defterini Dolduranın Adı Soyadı İmzası,
n) Açıklamalar
Diploma ve geçici mezuniyet belgesi
MADDE 14- (1) Diplomalar, Dekan/Müdür ve Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul Sekreteri tarafından imzalandıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Gerekli kontrolleri ve işlemleri yaptıktan sonra Rektörün onayına sunar.
(2) Diploma ve geçici mezuniyet belgesi yalnızca hak sahiplerinin kendilerine veya noter onaylı vekâletnamelerini ibraz eden vekillerine teslim edilir. Diploma sahibinin yurt dışında bulunması halinde, vereceği vekâletnamenin Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluklarından alınmış olması gerekir. Vefat eden kişinin diploması, istekleri halinde kanuni mirasçılarına verilir.
(3) Diploma; ilişik kesme belgesi ve öğrenci kimlik kartının teslimi veya geçici mezuniyet belgesi verilmişse iade alınarak öğrenci dosyasında bulunan gerekli yerler imzalatılarak teslim edilir.
(4) Diplomanın ve geçici mezuniyet belgesinin bir sureti öğrencinin dosyasında saklanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Diploma, geçici mezuniyet belgesi ve sertifikaların kaybı veya tahribatı
MADDE 15- (1) Diploma, geçici mezuniyet belgesi veya sertifikasını kaybeden kişi; yenisinin verilebilmesi için yerel veya ulusal bir gazetede yayımlanmış kayıp ilanı, başvuru dilekçesi ve nüfus cüzdanı ile ilgili Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokula müracaat eder.
(2) Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokul kendi kayıtlarını göz önünde tutarak müracaatı inceler. Müracaatı uygun bulunduğu taktirde; diploma, geçici mezuniyet belgesi veya sertifikanın yenisi için gerekli işlemleri başlatır.
(3) Tahribata uğramış diploma, geçici mezuniyet belgesi veya sertifika için de aynı yol izlenerek yenisi verilir.
Ad, Soyad veya nüfus kaydı değişikliği
MADDE 16- (1) Evlilik nedeniyle veya mahkeme kararına dayalı nüfus kaydı değişikliğinin yapılabilmesi için onaylı nüfus kayıt örneği, mahkeme kararının onaylı sureti veya evlilik cüzdanının fotokopisi (evlilik cüzdanının aslı ibraz edilecektir) dilekçeye eklenerek,
Enstitü/Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu Dekanlığı/Müdürlüğüne başvuru yapılır. Nüfus kaydı değişiklikleri, diplomanın arkasına gerekli açıklama ile şerh düşülüp tarih konularak Dekan veya Müdür tarafından ıslak imza ile imzalanır, mühürlenir ve diploma defteri üzerinde gerekli düzenleme yapılarak, şerhli diplomanın bir örneği ile öğrencinin dilekçesi öğrenci dosyasında saklanır. Ancak, başvuru tarihinde henüz Diploma düzenlenmemiş ise Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinde gerekli değişiklikler yapılır ve düzenlenecek her türlü belge güncel bilgiler kullanılarak hazırlanır. Bunun dışında her ne sebeple olursa olsun yeni bir diploma düzenlenmez.
Yönergede hüküm bulunmayan haller
MADDE 17- (1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri, Yükseköğretim Kurulu, Senato ve Üniversite Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18- (1) Bu yönerge Şırnak Üniversitesi Senatosunda kabul edildiği 18.01.2018
tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19- (1) Bu yönerge hükümlerini Şırnak Üniversitesi Üniversitesi Rektörü yürütür.
23.01.2018 | Öğrenci İşler Daire Başkanlığı